Διαδικασίες Παραπόνων και Παράπονα Φοιτητών
Χάρτης Ροής Παραπόνων και Παραπόνων | Φόρμα Αίτησης Παραπόνων | Φόρμα Εφέσεων Φοιτητών για Παράπονα
Σκοπός μας είναι να επιλύουμε μικρές διαφορές χωρίς να καταφεύγουμε στη διαδικασία που περιγράφεται παρακάτω. Ωστόσο, μπορεί να υπάρχουν καταστάσεις όπου μια πιο επίσημη διαδικασία είναι αναγκαία. Αυτή η διαδικασία προορίζεται να επιλύει διαφορές μέσω διαμεσολάβησης και λογικής συζήτησης. Δεν προορίζεται να αντικαταστήσει τη διαδικασία συμπεριφοράς των φοιτητών, τις διοικητικές πολιτικές του Κολλεγίου ή οποιαδήποτε διάταξη της συλλογικής σύμβασης μεταξύ του εκπαιδευτικού ή του προσωπικού και του Κολλεγίου ή οποιασδήποτε άλλης προσφυγής/παραπόνου που υπάρχει ήδη σε ένα τμήμα. Συνήθως, η επίλυση μιας καταγγελίας ή ενός παραπόνου απαιτεί την επίλυση του προβλήματος/θέματος, όχι την τιμωρία των εμπλεκομένων. Οι φοιτητές που προτίθενται να καταθέσουν μια καταγγελία ή ένα ακαδημαϊκό ή μη ακαδημαϊκό παράπονο πρέπει να ακολουθήσουν τις παρακάτω οδηγίες.
Διαδικασίες για Καταγγελίες ή Παράπονα που Δεν Αναφέρονται Παρακάτω
Υπάρχουν πιο επίσημες εναλλακτικές διαδικασίες για καταστάσεις, όπως όταν ένας φοιτητής αρνείται εσφαλμένα την εγγραφή του, του ζητείται εσφαλμένα να καταβάλει επιπλέον διδάκτρα επανεξέτασης, του κρατείται εσφαλμένα χρήματα από το Κολλέγιο, του αρνείται το δικαίωμα να τροποποιήσει τα εκπαιδευτικά του αρχεία, κατηγορείται για διάκριση βάσει φυλής, εθνικής καταγωγής, θρησκείας, φύλου, σεξουαλικού προσανατολισμού, ηλικίας, αναπηρίας ή οικογενειακής κατάστασης, ή κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση. Για πιο επίσημες διαδικασίες, που σχετίζονται με τέτοιες καταστάσεις, συμβουλευτείτε το Γραφείο Φοιτητικών Υποθέσεων.
Ορισμοί
- Επίσημη καταγγελία: Μια επίσημη καταγγελία ορίζεται ως μια ακαδημαϊκή ή μη ακαδημαϊκή υπόθεση που ένας φοιτητής έχει με έναν καθηγητή, μέλος του προσωπικού, διοικητικό στελέχος ή τμήμα ή πρόγραμμα του Κολλεγίου.
- Μη Ακαδημαϊκό Παράπονο: Ένα μη ακαδημαϊκό παράπονο συμβαίνει όταν έχει υποβληθεί ένα αίτημα επίλυσης διαφοράς επειδή ένας φοιτητής πιστεύει ότι έχει αντιμετωπιστεί με τρόπο αυθαίρετο, αδικαιόλογο ή με τρόπους που παραβιάζουν θεσπισμένους νόμους, κανόνες, πολιτικές ή διαδικασίες, ή παλαιότερες πρακτικές από το Κολλέγιο συνολικά ή από κάθε μονάδα ή υπηρεσία ή λειτουργία του και με τρόπο που έχει προκαλέσει πραγματική ζημιά στο φοιτητή.
- Ακαδημαϊκό Παράπονο: Ένα ακαδημαϊκό παράπονο συμβαίνει όταν υποβάλλεται ένα αίτημα επίλυσης διαφοράς επειδή ένας φοιτητής πιστεύει ότι έχει πληγεί από το να τον αντιμετωπίζουν με αυθαιρεσία ή αδικαιολόγητα μέσα στο πλαίσιο του μαθήματος. Προκειμένου να υποβάλει κάποιος ένα ακαδημαϊκό παράπονο, ο φοιτητής πρέπει να αποδείξει ότι έχει υποστεί πραγματική ζημιά. Δεν περιλαμβάνει αντιλήψεις για αγενές τρόπο μεταχείρισης, στυλ διδασκαλίας ή γενικές πολιτικές βαθμολόγησης. Για παράδειγμα, ο φοιτητής ενδέχεται να μην του αρέσει το συγκεκριμένο στιλ διδασκαλίας ενός καθηγητή ή οι βαθμολογικές πρακτικές του γενικότερα, αλλά αυτό δεν αποτελεί λόγο για παράπονο. Ο φοιτητής μπορεί, ωστόσο, να χρησιμοποιήσει τη διαδικασία ανεπίσημου παραπονιού για να συζητήσει με ένα διαχειριστή για την αντίληψη ανάρμοστης συμπεριφοράς. Η ανάθεση βαθμών μαθημάτων αποτελεί τον πυρήνα της ευθύνης του καθηγητή. Μόνο ο αρμόδιος καθηγητής μπορεί να κρίνει την επίδοση των φοιτητών σε ένα συγκεκριμένο μάθημα.
- Ο Καταγγέλων: Ο καταγγέλων είναι ένα άτομο που πιστεύει ότι τα δικαιώματά του έχουν παραβιαστεί.
- Ο Εναγόμενος: Ο εναγόμενος είναι ένα άτομο που αποτελεί το αντικείμενο της καταγγελίας ή του παραπόνου, αν ισχύει.
- Ο Εφεσιβάλλων: Ένα άτομο που υποβάλλει έφεση.
- Έφεση: Η επίλυση μιας ακαδημαϊκής ή μη ακαδημαϊκής διαφοράς μπορεί να εφεσιβληθεί. Οι εφέσεις πρέπει να βασίζονται στο ζήτημα ουσιαστικών ή διαδικαστικών σφαλμάτων που είναι επιζήμια για την αμερόληπτη εξέταση της υπόθεσης.
- Εμπιστευτικότητα: Είναι κατανοητό ότι τα μέλη των επιτροπών, οι καθηγητές, το προσωπικό και οι διοικητικοί υπάλληλοι που συμμετέχουν στη συζήτηση παραπόνων ή διαφορών θα διατηρήσουν επαγγελματικά πρότυπα εμπιστευτικότητας. Οι φοιτητές πρέπει να γνωρίζουν ότι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για τη διατήρηση της εμπιστευτικότητας. Ωστόσο, οι υπάλληλοι του Κολλεγίου ενδέχεται να είναι υποχρεωμένοι να αποκαλύψουν πληροφορίες σε αρχές επιβολής του νόμου ή σε άλλες υπηρεσίες, όπως απαιτείται από τον νόμο.
Ανεπίσημα Παράπονα
Επίλυση Μη Ακαδημαϊκού Ανεπίσημου Παραπόνου
Ο φοιτητής πρέπει πρώτα να συζητήσει και να προσπαθήσει να επιλύσει το θέμα με όποιον προέκυψε το πρόβλημα, εάν είναι δυνατόν. Παρακαλούμε σημειώστε ότι αυτή η απαίτηση δεν ισχύει σε περιπτώσεις υποτιθέμενης σεξουαλικής παρενόχλησης, σεξουαλικής ασέβειας ή διακρίσεων. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο φοιτητής θα πρέπει να επικοινωνήσει με τον Πρόεδρο του Τμήματος για καθοδήγηση. Στην περίπτωση που μια τέτοια ανεπίσημη συζήτηση δεν είναι δυνατή ή το θέμα δεν επιλύεται, τότε ο φοιτητής πρέπει να επικοινωνήσει με το Διευθυντή Διοίκησης για να επιτευχθεί μια ανεπίσημη επίλυση. Ο φοιτητής πρέπει να εκκινήσει το παράπονο το αργότερο δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες μετά το υποτιθέμενο περιστατικό. Ο φοιτητής μπορεί να βοηθηθεί από το Γραφείο Υποθέσεων Φοιτητών για τη σωστή εφαρμογή των διαδικασιών. Ο Πρόεδρος του Τμήματος ή ο κατάλληλος διοικητής ή αντιπρόσωπος που λαμβάνει το παράπονο θα προσπαθήσει να επιλύσει το θέμα και θα αναφέρει την απόφαση, γραπτώς, στην Επιτροπή Πειθαρχίας.
Επίλυση Μιας Ακαδημαϊκής Ανεπίσημης Καταγγελίας.
Δεδομένου του χαρακτήρα των καταγγελιών που καλύπτονται από αυτή τη διαδικασία, αναμένεται ότι σε όλα εκτός από τις πιο ασυνήθιστες περιστάσεις, οι φοιτητές θα αντιμετωπίσουν αρχικά το θέμα με τον καθηγητή/διδάσκοντα. Στην περίπτωση που αυτό δεν είναι δυνατό ή ο φοιτητής και ο καθηγητής/διδάσκων δεν έχουν επιλύσει το θέμα, ο φοιτητής θα επικοινωνήσει με τον Ακαδημαϊκό Διευθυντή εντός δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από τον ισχυριζόμενο τοποθετούμενο ζήτημα. Ο Ακαδημαϊκός Διευθυντής που λαμβάνει την καταγγελία θα προσπαθήσει να επιλύσει το θέμα και θα αναφέρει την απόφαση, γραπτώς, στην Επιτροπή Πειθαρχίας εντός δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία λήψης της καταγγελίας.
Παράπονα
Έναρξη Καταγγελίας
Εάν η καταγγελία δεν επιλυθεί ενδοοικονομικά και ο φοιτητής επιθυμεί να συνεχίσει τη διαδικασία, πρέπει να υποβάλει ένα συμπληρωμένο έντυπο καταγγελίας στον κατάλληλο διευθυντή ή διαχειριστή της μονάδας στην οποία συνέβη η υποτιθέμενη παραβίαση των δικαιωμάτων.
Πριν από οποιαδήποτε δράση για καταγγελία, οι καταγγέλλοντες πρέπει να προσπαθήσουν να επιτύχουν ικανοποιητική επίλυση μέσω της διαδικασίας Ενδοοικονομικής Καταγγελίας. Η καταγγελία πρέπει να υποβληθεί μέχρι και δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες μετά την ανακοίνωση της απόφασης επί της ενδοοικονομικής καταγγελίας ή, εάν δεν εκδόθηκε απόφαση, μέχρι και δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες μετά την προθεσμία για τη λήψη απόφασης.
Μια Αίτηση Καταγγελίας
Μια Αίτηση Καταγγελίας πρέπει να είναι γραπτή και να περιέχει:
- Το όνομα του(των) καταγγέλοντα(ων), τον αριθμό ταυτότητας φοιτητή (εάν ισχύει) και τα στοιχεία επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένης της διεύθυνσης email.
- Το όνομα(τα) του(των) ερωτηθέντος(ων).
- Μια λεπτομερής περιγραφή της φύσης του παραπόνου και της πραγματικής βλάβης που υπέστη ο φοιτητής.
- Μια λεπτομερής περιγραφή των προσπαθειών για ανεπίσημη επίλυση.
- Μια λεπτομερής περιγραφή των απαιτήσεων
- Υπογραφή του παραπονούμενου(ων)
- Ημερομηνία υποβολής του παραπόνου
Μη Ακαδημαϊκά Παράπονα
Εάν η καταγγελία δεν επιλυθεί ανεπίσημα, ο φοιτητής μπορεί να υποβάλει μια ολοκληρωμένη αίτηση επίλυσης διαφορών στον αρμόδιο διευθυντή, διαχειριστή ή εκπρόσωπο. Ένα μη ακαδημαϊκό παράπονο πρέπει να πληροί τον ορισμό για να εξεταστεί και/ή να ακουστεί και να μην καλύπτεται από κάποια άλλη πολιτική, διαδικασία ή διοικητικό κανόνα του Κολλεγίου (δηλαδή, τον κανονισμό συμπεριφοράς των φοιτητών).
Ο διευθυντής, ο διαχειριστής ή ο εκπρόσωπος που λαμβάνει το γραπτό παράπονο θα προσπαθήσει να επιλύσει το θέμα και είναι υποχρεωμένος να αναφέρει την απόφαση, γραπτώς, στον Διευθυντή Διοίκησης εντός δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία λήψης του αιτήματος επίλυσης διαφορών.
Εάν ο παραπονούμενος επιθυμεί να ξεκινήσει έφεση για την απόφαση επί του παραπόνου, ο φοιτητής πρέπει να υποβάλει έφεση στην Επιτροπή Διαδικασίας Επιπλήξεων του Κολλεγίου μαζί με τη γραπτή απάντηση του διευθυντή, του διαχειριστή ή του εκπροσώπου σε προηγούμενες προσπάθειες επίλυσης εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών από τη λήψη της απόφασης, ή αν δεν υπήρξε απόφαση, έως τις δέκα (10) εργάσιμες ημέρες μετά τη λήξη της αντίστοιχης προθεσμίας για τη λήψη απόφασης.
Ακαδημαϊκά Παράπονα
Εάν η καταγγελία δεν επιλυθεί εντός του πλαισίου της ανεπίσημης διαδικασίας, ο φοιτητής μπορεί να υποβάλει μια ολοκληρωμένη αίτηση επίλυσης διαφορών στον Ακαδημαϊκό Διευθυντή. Ο Ακαδημαϊκός Διευθυντής έχει στη συνέχεια δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες για να λάβει μια απόφαση και να αναφέρει την απόφαση, γραπτώς, στην Επιτροπή Πειθαρχικών του Κολλεγίου. Ο Ακαδημαϊκός Διευθυντής έχει τη διακριτική ευχέρεια να δεχτεί μια καταγγελία που υποβλήθηκε μετά την πέρατος της προθεσμίας των δεκαπέντε (15) ημερών.
Στις περιπτώσεις όπου ο Ακαδημαϊκός Διευθυντής είναι αντικείμενο της καταγγελίας ή έχει αποφασίσει την ανεπίσημη καταγγελία του φοιτητή, ο φοιτητής πρέπει να υποβάλει την ολοκληρωμένη αίτηση επίλυσης διαφορών στον Διευθυντή Διοίκησης ο οποίος θα ανατρέψει στο Συμβούλιο του Κολλεγίου για επίλυση. Το Συμβούλιο του Κολλεγίου έπειτα διαθέτει δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες για να λάβει μια απόφαση και να αναφέρει την απόφαση, γραπτώς, στην Επιτροπή Πειθαρχικών του Κολλεγίου.
Εάν ο παραπονούμενος επιθυμεί να κάνει έφεση για την απόφαση επί του παραπόνου, ο φοιτητής πρέπει να υποβάλει έφεση στην Επιτροπή Πειθαρχικών του Κολλεγίου εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών από τη λήψη της απόφασης, ή αν δεν υπήρξε απόφαση, έως τις δέκα (10) εργάσιμες ημέρες μετά τη λήξη της αντίστοιχης προθεσμίας για τη λήψη απόφασης.
Έφεση
Έναρξη Έφεσης
Ένας φοιτητής μπορεί να υποβάλει ένα ένστασης στην Επιτροπή Διακινδύνευσης του Πανεπιστημίου μέσα σε δέκα (10) εργάσιμες ημέρες από την ειδοποίηση της απόφασης για την έφεση, ή εάν δεν εκδόθηκε απόφαση, όχι αργότερα από δέκα (10) εργάσιμες ημέρες μετά την προθεσμία λήψης απόφασης. Τα συγκεκριμένα θέματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν είναι:
- Ακολουθήθηκαν οι διαδικασίες της πολιτικής;
- Εάν σημειώθηκε διαδικαστικό σφάλμα, παραβιάστηκαν τα δικαιώματα του καταγγέλοντος σε τέτοιο βαθμό που δεν διεξήχθη μια δίκαιη αναθεώρηση;
- Διεξήχθη η αναθεώρηση με έναν τρόπο που δεν επέτρεψε στον καταγγέλοντα επαρκή ειδοποίηση και ευκαιρία να παρουσιάσει γεγονότα;
- Η πληροφορία που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της αναθεώρησης ήταν επαρκής για να δικαιολογήσει την απόφαση που ελήφθη;
- Υπήρχε σχετική πληροφορία που υπήρχε κατά τη διάρκεια της αναθεώρησης και δεν ανακαλύφθηκε μέχρι μετά την αναθεώρηση και είναι επαρκής για να αλλάξει μια απόφαση;
Η Φόρμα Έφεσης Φοιτητή
Μια έφεση πρέπει να είναι γραπτή και να περιέχει:
- Το όνομα του/των εφεσειόχου/ων, ο αριθμός φοιτητή, και στοιχεία επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένης της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
- Μια λεπτομερής περιγραφή του χαρακτήρα της έφεσης.
- Αντίγραφο των ευρημάτων της αναθεώρησης/ακρόασης της καταγγελίας και των σχετικών εγγράφων.
- Οι συγκεκριμένοι λόγοι που υποστηρίζουν την έφεση.
- Μια λεπτομερής περιγραφή των απαιτήσεων
- Υπογραφή του παραπονούμενου(ων)
- Ημερομηνία υποβολής του παραπόνου
Διαδικασία έφεσης
Για να υποβάλει έφεση, ο φοιτητής πρέπει να υποβάλει ένα συμπληρωμένο έντυπο έφεσης στον πρόεδρο της Επιτροπής Πειθαρχίας του Κολλεγίου. Η έφεση θα εξεταστεί εντός δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία λήψης. Η Επιτροπή Πειθαρχίας του Κολλεγίου θα ειδοποιήσει τον καταγγέλλοντα(ς), τον κατηγορούμενο(ς) και τους κατάλληλους διευθυντές, διαχειριστές ή εκπροσώπους με γραπτό τρόπο εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών από την απόφασή τους.
Στην περίπτωση έφεσης, πρέπει να παρίστανται τουλάχιστον πέντε (5) μέλη της επιτροπής για την εξέταση της υπόθεσης. Σε περίπτωση διχασμένης ψηφοφορίας, η έφεση απορρίπτεται.
Εκτός αν η Επιτροπή Πειθαρχίας του Κολλεγίου κρίνει απαραίτητο να εξηγηθεί η βάση νέων πληροφοριών, μια έφεση περιορίζεται σε μια αναθεώρηση της υποκείμενης απόφασης, του φακέλου που υποστηρίζει την απόφαση όπως παρέχεται από τον λήπτη της απόφασης, και σε οποιαδήποτε δήλωση υποστήριξης της έφεσης που υποβάλλεται από τον εφεσίβλητο:
- Για να καθοριστεί αν η πολιτική και η έρευνα των διαδικασιών κατά την εξέταση της παραπόνων και των διαμαρτυριών διενεργήθηκαν δίκαια με βάση το παράπονο και τη διαμαρτυρία που υποβλήθηκε και τις πληροφορίες που παρουσιάστηκαν, δίνοντας στους εφεσίβλητες μια λογική ευκαιρία να παρουσιάσουν πληροφορίες. Μια απόκλιση από τις διαδικασίες που απαιτούνται από αυτήν την πολιτική δεν θα αποτελέσει βάση για τη διατήρηση μιας έφεσης εκτός εάν προκύψει σημαντική εισήγηση για αντικειμενική εξέταση της υπόθεσης.
- Για να καθοριστεί εάν η απόφαση που ελήφθη σχετικά με το θέμα βασίστηκε σε ουσιώδη πληροφορία, δηλαδή εάν υπήρχαν γεγονότα που, αν πιστευόταν από το Κολλέγιο, ήταν επαρκή για να υποστηρίξουν την απόφαση για τη διαμαρτυρία.
- Να ληφθεί υπόψη νέα πληροφορία η οποία είναι επαρκής για να αλλάξει μια απόφαση ή άλλα σχετικά γεγονότα που δεν αποκαλύφθηκαν στην αρχική διαμαρτυρία ή παράπονο, αλλά μόνο εάν αυτές οι πληροφορίες ή γεγονότα δεν ήταν γνωστά στον διαμαρτυρόμενο κατά την υποβολή της διαμαρτυρίας.
Εάν η Επιτροπή Επιθεώρησης και Πειθαρχίας του Κολλεγίου αναιρέσει μια απόφαση εν μέρει ή εξ ολοκλήρου, μπορεί:
- Να τροποποιήσει την απόφαση.
- Να αναπέμψει περαιτέρω διαδικασία.
Δεν επιτρέπεται καμία έφεση εκτός αν ο προσφέρων αναφέρεται ρητά στον κατάλογο των αιτιών και αναφέρει με συγκεκριμένο τρόπο τους λόγους με τους οποίους η έφεση θα επιτραπεί. Οποιαδήποτε έφεση που υποβάλλεται και δεν περιλαμβάνει τις απαιτούμενες πληροφορίες θα απορρίπτεται χωρίς αναθεώρηση.
Η Επιτροπή Πειθαρχίας του Κολεγίου είναι υπεύθυνη για την αναθεώρηση υποκείμενων ή διαδικαστικών έφεσεων από τις αποφάσεις ενός Διευθυντή ή διαχειριστή. Οι αποφάσεις της Επιτροπής Πειθαρχίας του Κολεγίου είναι οριστικές. Δεν υπάρχει περαιτέρω έφεση στο πλαίσιο των διαδικασιών διαμαρτυρίας του φοιτητή.
Για την εκκίνηση μιας διαμαρτυρίας απαιτήσεων αποφοίτησης, πειθαρχικής ποινής ή ακαδημαϊκής αναστολής, η Ακαδημαϊκή Επιτροπή του Κολεγίου θα πρέπει να επικοινωνείτε για οποιεσδήποτε έφεσεις αποφάσεων σχετικά με απαιτήσεις αποφοίτησης, ακαδημαϊκή ποινή ή ακαδημαϊκή αναστολή. Η Ακαδημαϊκή Επιτροπή έχει κανονικές διαδικασίες για διαμαρτυρίες τέτοιων αποφάσεων. Στην περίπτωση που οι φοιτητές δεν είναι ικανοποιημένοι με την απόφαση της Ακαδημαϊκής Επιτροπής, ο φοιτητής μπορεί να υποβάλει έφεση στην Επιτροπή Πειθαρχίας του Κολεγίου.